19.4 C
Brno
Pondělí, 20 května, 2024
HomeZdravíJak na sexy postavu bez hladovění a výčitek?

Jak na sexy postavu bez hladovění a výčitek?

Date:

I vy toužíte zhubnout? TOP 7 cviků, které vám pomohou dostat se do formy!

Nastartujte metabolismus a začněte spalovat tuky. Toto jsou k...

Na mateřskou odchází už každý čtvrtý otec, prospívá to kariérám žen

Atraktivnější je zejména od roku 2011, kdy se změnila...

Jak utišit plačící dítě?

Pláč je v životě každého miminka jediným způsobem, jak...

7 trendy účesů pro rok 2023: Krátké vlasy budou jednoznačným HITEM!

Jaké účesy ovládnou rok 2023? Máme pro vás několik...
- Reklama -časopis

Také shazování kil a zdravé stravování můžete přizpůsobit sezóně. Pokud se pustíte na podzim do hubnutí, tak určitě s dýní.

Podzimnímu jídelníčku bez pochyb kraluje dýně a byla by velká škoda vynechat ji ze sezónního menu. Nabízí nám úžasné možnosti pro přípravu, výborně se s ní pracuje a ještě lépe chutná. Řadí se mezi sladké zeleniny, má tedy více sacharidů, ale určitě s ní nic nezkazíte ani když bojujete se shazováním přebytečných kilogramů.

Mnohé plusy pro zdraví
Pokud jste dosud nebyli fanouškem dýně, tak já na čase své chutě přehodnotit. Nejen oranžová hokkaido dýně, ale také máslová či zelená dýně mají své obrovské výhody, které vás určitě překvapí.

Asi 90 procent dýně tvoří voda a z toho vyplývá i její nízká energetická hodnota. Je lehce stravitelná, má jedinečnou chuť, obsahuje betakaroten, vitamíny A, B, C, E, ale také antioxidanty, vápník, železo, hořčík či kyselinu listovou. A to pořád není všechno. Konzumování dýně podporuje imunitu, má močopudné účinky, takže je také prevencí proti onemocněním ledvin a snižuje vysoký cholesterol.

Využijte spousty receptů
Při myšlence vaření receptů z dýně vám určitě jako první napadne polévka nebo přívarek a tam jste také skončili. Nyní je ten správný čas zlepšit své kulinářské dovednosti. Dýní můžete hlavně při hubnutí jednoduše nahradit přílohy jako jsou knedlíky a brambory, nebo si z ní připravit lahodná a zdravá jídla. Dýni lze totiž připravovat na různé způsoby, a to nejen na slano, ale i na sladce a váš mlsný jazýček si určitě pochutná.

K snídani je vhodná ve formě pomazánky, k svačině si ji umíte přidat do smoothie, k obědu ať už jako polévku, omáčku, pečenou s bylinkami, či plněnou sýrem, k večeři zase ve formě salátu. No a samozřejmě nezapomeňte ani na zdravé dezerty. Koláčky z dýně si určitě zamilujete.

I na dobrou náladu
A pozor, umíte si ulahodit i malým potěšením. Dýňová jadérka si upečte v troubě bez oleje a dodáte tělu mastné kyseliny. A bonusem je, že pojídání dýňových semínek přispívá ke zlepšení nálady, takže vám už žádný podzimní splín nebude znepříjemňovat dny.

Zdravé recepty z dýně pro vás připravila ředitelka Institutu redukce a prevence nadváhy kompliment® Kateřina Skybová, která vám na Diva.sk pravidelně radí o hubnutí.

Dýňové pyré
Připravte si dýňová pyré jako základ pro další dýňové recepty.

Ingredience: Dýně Hokkaido

Energie: 209 kJ (50 kcal)/ 100 g 100 g obsahuje 120 % doporučeného denního příjmu vitamínu A.

Dýni nakrájíme i se slupkou na kostičky. Uvaříme ji ve vodě nebo upečeme na sucho v troubě při 180 °C asi 15 minut, dokud dýně nezměkne. Na závěr rozmixujeme a máme připravenou základní surovinu pro další recepty.

Pomazánka s pečenou kapií a dýní
Ingredience (4 porce): 100 g dýně hokkaido, 1 ks kapie, 150 – 200 g tvarohový sýr, (Lučina v kostce, Philadelphia), Černý pepř, Sladká paprika, Sůl, Bylinky na dozdobení

Kapii a dýni upečeme na sucho v troubě při 180 °C asi 15 min, dokud dýně a paprika nezměkne. Vychladlou kapii a dýni zbavíme kůže, odstraníme semínka kapie a vše nakrájíme na co nejmenší kousky. Přimícháme sýr a dochutíme pepřem. Podáváme na čerstvém chlebu ozdobené čerstvými bylinkami, pažitkou nebo cibulkou.

Jednoduchá dýňová polévka
Ingredience (4 porce): 300 g dýně hokkaido resp. dýňového pyré, Voda, 1 dcl mléka, Sůl, Černý pepř, K dozdobení dýňová semínka a dýňový olej

Připravíme si dýňová pyré, přidáme vodu podle požadované konzistence, posolíme, opepříme a zjemníme mlékem. Ozdobíme semínky a dýňovým olejem. Pokud máte chuť, můžete dochutit i jiným kořením, ale tato jednoduchá je výborná.

Špenátový salát s pečenou dýní a granátovým jablkem
Ingredience (4 porce): 1 balení čerstvých špenátových listů, 1 granátové jablko, 1 balení mini-mozzarellek, 200 g dýně hokkaido, 1 citron, Dýňový olej, 50 g loupaných nesolených pistácií, Sůl

Špenát omyjeme a dáme do mísy. Ochutíme citrónem a lžičkou dýňového oleje a promícháme. Přidáme očištěné granátové jablko, mini-mozzarellky, pistácie a posolíme. Můžeme podávat.

Dýňovo-jablečný pohár
Ingredience (2 porce): 100 g dýňového pyré, 100 g jablečného pyré, 250 g smetanového jogurtu nebo sýra Skyr, 12 dětských piškotů, 1 PL moučkového cukru, Dýňová semínka

Smetanu smícháme s cukrem. Připravíme si dýňová pyré a jablečná pyré. Do sklenice vložíme 3 piškoty a vrstvíme smetanu, dýňové pyré a jablečné pyré. Pokračujeme ještě jednou vrstvou piškotů, smetany a pyré. Dokončíme smetanou a ozdobíme dýňovými semínky.

Dýňovo-banánové mafiny
Ingredience (3 porce): 2 banány, 2 vejce, 3 lžíce celozrnné mouky, 3 lžíce smetany, 3 lžíce dýňového pyré, ½ čajové lžíce sody bikarbony

Banány rozmačkáme vidličkou. Přidáme vejce a ostatní ingredience a rozmícháme. Dáme péct do mafinových forem na 180 ° C asi 20 minut. Necháme vychladnout a podáváme. 9 mafinů jsou 3 porce.

Dýňovo-tvarohový koláč
Ingredience (8 porcí): 2 polotučné hrudkovité tvarohy, 250 g zakysané smetany, 3 vejce, 4 lžíce moučkového cukru, 3 lžíce celozrnné krupice, ½ prášku do pečiva, 5 lžic dýňového pyré

Plech vytřeme máslem a vysypeme krupicí. Dobře vyšleháme cukr s vajíčky do světlé pěny. Do směsi přidáme krupici a prášek do pečiva a smícháme. Dále přidáme dýňové pyré, smetanu a tvarohy. Pečeme při 180 °C přibližně 40 minut.

- Reklama -časopis